Een goed of slecht mediaoptreden is bepalend voor uw reputatie.  Dat klinkt lastiger dan het is. Alles valt of staat met de voorbereiding. Bedoeling is deelnemers bewust te maken van de werk- en denkwijze van journalisten. Vaak merk ik dat deze training veel eye-openers geeft.

Als verslaggever van het NOS Journaal, jeugdjournaal en regionale omroepen kan ik u vertellen dat er een wederzijds belang is: ook journalisten willen graag dat geinterviewden hun verhaal duidelijk en met zelfvertrouwen vertellen.  Onzeker formuleren, zenuwen of heen en weer wiebelen is voor niemand prettig om naar te kijken. Kortom:

  • Wat ga ik vertellen en wat niet?
  • Wat zijn do’s en don’ts tijdens een interview?
  • Hoe blijf ik mezelf?
  • Hoe vertel ik een helder verhaal?
  • Wat zijn de verschillen tussen een krant- en radio- of televisie-interview

 

 

Het is logisch dat de meeste organisaties deze training niet openbaar willen maken, maar deze twee organisaties vinden publicatie juist leuk. Hierboven zie je de voorzitter van FNV Vrouw en hieronder een vrolijk verslag op InstaStories van de mediatraining bij het Interstedelijk Studenten Overleg. Gezien hun jonge doelgroep is het leuk vertical video mee te nemen in hun media-uitingen.

We gaan we alles een paar keer oefenen op camera. We formuleren een kernboodschap en dat oefenen we in een interview. Eerst eenvoudig, daarna wat kritischer. Blijf je staande of laat je je intimideren?

Door kennis en wederzijds begrip zullen de deelnemers na deze training hun nieuws beter kunnen presenteren.

We kijken de beelden terug, zodat je direct ziet wat wel en niet werkt. 

Incompany of 1 op 1?krantenfoto harmke

De training wordt altijd op maat gemaakt. Heeft uw organisatie meer behoefte aan oefenen in crisissituaties of wilt u juist wat meer ontspannen overkomen? Het kan allemaal.

Interesse? Neem contact met ons op!